перейти к полному списку дипломных проектов
Ссылка на скачивания файла в формате .doc находится в конце странички
Пройдено великий етап від мов структурного програмування (таких як С) до систем багатомовного програмування, на роль яких претендують такі бренди як С, Java, та ін
ЗМІСТ
ВСТУП 3
1. ПОСТАНОВКА ЗАДАЧІ 4
2. ПРОГРАМНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ 5
2.1. Вибір засобу виконання поставленої задачі. 5
2.2. Функції переривання INT 21h MS DOS, що використані при роботі програм 5
2.2.1. Функції роботи із DTA 5
2.2.2. Інші функції переривання INT 21h, що необхідні для використання у програмі, що розробляється 7
3. РОЗРОБКА ЗАДАЧІ НА МОВІ АСЕМБЛЕР 10
3.1. Допоміжні процедури 10
3.1.1. Модуль PARAMS.asm 10
3.1.2. Модуль STRIO.asm 14
3.1.3. Модуль BINASC.asm 17
3.2. Розробка основної програми DR.asm 20
4. РОЗРОБКА ЗАДАЧІ НА МОВІ ВИСОКОГО РІВНЯ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ АСЕМБЛЕРНИХ ФРАГМЕНТІВ КОДУ 30
4.1. Розробка програми на Pascal 30
ВИСНОВКИ 34
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 35
ДОДАТКИ 36
ВСТУП
Еволюція мов програмування нараховує вже не один десяток років. Пройдено великий етап від мов структурного програмування (таких як С) до систем багатомовного програмування, на роль яких претендують такі бренди як С, Java, та ін. Однак слід зазначити, що незважаючи на постійне оновлення мов високого рівня щодо їх пристосування до зростаючих потреб програмістів, головна їх задача лишається тією ж самою – транслювати свої команди у машинний код. Тобто, не має ніякої різниці, якою мовою виконувати задачу – результат лишається той же; відмінність полягає лише у тому, як ця мова інтерпретує рішення програміста у мову машинних кодів. Тому відповідь на питання – чому мова асемблера, залишаючись практично незмінною у своїй ідеології і лексичній базі (цього не можна сказати, наприклад, про сімейство С), лишається й досі конкурентноспроможною іншим мовам – є цілком зрозумілою: вона, як мова програмування низького рівня, найближча до мови комп'ютера і, наразі, найбільш ефективна.
Мета даного курсового проекту – відбити ідеологію мови асемблера і продемонструвати можливості, які надає їй взаємодія із середовищем MS DOS, на прикладі розробки програми перегляду каталогів і виводу інформації про файли, що в них містяться.
Однак, не зважаючи на всі переваги мови асемблера, вона має вагомий недолік відносно мов високого рівня, що й зумовлює їх існування. У порівнянні з асемблером вони значно спрощують роботу програміста шляхом реалізації різноманітних аспектів алгоритму, таких як вивід на екран інформації, реалізація циклів, тощо за допомогою власних вбудованих інструментів.
Наразі, друга частина цього проекту присвячена розробці програми, що виконує аналогічні задачі вже мовою Pascal, надаючи реалізацію основного алгоритму асемблерним вставкам, а елементів інтерфейсу – функціям Pascal.
Таким чином, даний курсовий проект має продемонструвати переваги і недоліки програмування мовами низького і високого рівня, а також розкрити деякі аспекти роботи середовища MS DOS і його функцій.
1. ПОСТАНОВКА ЗАДАЧІ
Згідно із темою даного курсового проекту його задача – показати яким чином можна в середовищі MS DOS реалізувати вивід на екран всіх даних по файлам і директоріям, що містяться в заданій директорії, а також розробити програму, що реалізує ці дії. Оскільки робота відбувається у середовищі MS DOS, цілком очевидно, що можна використовувати всі інструменти і можливості, що надає це середовище програмісту.
Програма має бути виконана мовою асемблера, а також можливий варіант створення програми на мові високого рівня (наприклад Pascal, C та ін.) із використанням фрагментів асемблерного коду, що виконують основний алгоритм задачі.
Програми мають містити коментарі і схеми алгоритмів.
2. ПРОГРАМНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ
2.
скачать бесплатно РОЗРОБКА ЗАДАЧІ НА МОВІ АСЕМБЛЕР
Содержание дипломной работы
Пройдено великий етап від мов структурного програмування (таких як С) до систем багатомовного програмування, на роль яких претендують такі бренди як С, Java, та ін
В AH поміщується номер функції; регістрова пара вказує на рядок, що задає маску імені файлу; в СХ міститься атрибут файлу
Серед них: процедури вводу/виводу даних на консоль, обробки ASCII рядків, а також перетворення числових даних у ASCII формат для подальшого їх виведення на екран
asm, є зручними і простими інструментами виводу інформації на стандартний пристрій виводу і будуть використані в основній програмі
Основну роботу виконує функція DirEngine, в яку, за допомогою регістру bx, передається зміщення функції Action (для подальшого виклику її за зміщенням)
Після цього DirEngine повертає старий DTA і передає курування основній програмі, яка завершує роботу і повертає код виходу
exe повністю відповідає поставленому завданню про створення програми мовою асемблера, яка виводить вміст директорії, атрибути, розмір і час/дату створення файлів і папок, які в ній містяться
Attrib and (1 shl i)) <>0
then write(' * ') {вивід зірочок навпроти файлів }
else write(' '); {із відповідними атрибутами}
{------Вивід часу створення файлу}
Write(' ',((DTAAddress^
SYS * * * 22:22:0 5 /5 /1999 364B6
MSDOS
Інші приклади демонструють різноманітні засоби задання масок файлів із використанням символів "*" і "?", а також задання шляху до директорії, вміст якої необхідно вивести
Версия 1